fbpx
6ba9450d-69ac-4f1b-a03f-de4fa896d920

Miksi Tohtorisi Oy on perustettu?

Hoitajaa ei saa puhelimeen. Lääkäriin ei pääse tai joutuu jonottamaan viikkoja. Yksityislääkärissä käynti on harvojen herkkua kalleutensa vuoksi. Terveysvakuutustakaan ei ole. Kuulostaako tutulta? Meillä on tähän ratkaisu.

Halusimme luoda helppokäyttöisen lääkäripalvelun, jonka käyttäminen on mahdollista kaikille kohtuullisen hinnoittelumme avulla. Tarjoamme palveluitamme suoraan yksityisasiakkaille sekä yhteistyössä julkisen terveydenhuollon kanssa. 

Koronaepidemia on opettanut laajasti kaikilla yhteiskunnan alueilla, että huomattava osa perinteisesti läsnäoloa vaatineista asioinneista voidaan suorittaa etäyhteyksien avullaNäin on myös terveydenhuollossa. Jo vuosien ajan tutkimukset ovat osoittaneet, että suurin osa lääkärikäynneistä voidaan tehdä etäkontaktin avulla, ilman fyysistä vastaanottoa. On aika siirtää tämä teoriatieto käytäntöön. Haluamme olla mukana tässä muutoksessa tarjoamalla helppokäyttöisiä lääkäripalveluja – nykyaikaisten etäyhteyksien avulla 

Etäasioinnin mahdollisuudet 

Etävastaanotolle soveltuvat erinomaisesti useimmat kiireelliset ja puolikiireelliset tilanteet, joissa esitietojen, tarkentavien kysymysten ja mahdollisesti kuvien avulla voidaan päästä turvalliseen johtopäätökseen ja aloittaa hoito. Myös useimmat pitkäaikaissairauksien kontrollit voidaan suorittaa etänä. Etäasioinnin yhteydessä ei voida suorittaa toimenpiteitä, kuten pistohoitoja ja leikkauksia, mutta useimmiten niiden tarve voidaan arvioida. Vaivan toistuessa tai pitkittyessä usein tarvitaan fyysistä tutkimusta harvinaisempien tautitilojen poissulkemiseksi. Osa lääkkeistä soveltuu vain hoitosuhteessa määrättäväksi. Tästä syystä olemme selkeästi rajanneet pois voimakkaiden särky-, uni- ja psyykenlääkkeiden kirjoittamisen näiden väärinkäyttömahdollisuuksien vuoksi. 

Olemme valinneet pääasialliseksi palvelukanavaksemme chatin, koska tämä on tutkimusten mukaan useille ihmisille mieluisin asiointikanava ja mahdollistaa laadukkaiden kuvien välittämisen tilannearvion tueksi.  Ammattilainen voi chatin kautta välittää kirjallisia hoito-ohjeita ja todistuksia. Toisena palvelukanavana tarjoamme puheluja. Kaikki kirjaukset ja reseptit tehdään sähköisesti ja tallentuvat Kanta-arkistoon. 

Suomen helpoin lääkäripalvelu 

Johtavana ajatuksenamme on ollut luoda Suomen helpoin etälääkäripalvelu kaikkien saataville. Toimintamalliemme rakentamisessa on pyritty poistamaan kaikki palvelun käytön esteet ja kynnykset. Tässä olemme mielestämme onnistuneetkin ja voimme varovaisesti ja puolueettomasti kehua palveluamme Suomen helpoimmaksi lääkäripalveluksi 

Helppous tulee esille siinä, ettei meidän palveluamme varten tarvitse ladata erillisiä sovelluksia. Chat-keskustelu aukeaa suoraan verkkosivuillamme käyttämästäsi laitteesta riippumatta: puhelimella, tabletilla tai tietokoneella. Tietoturvallisuuden vuoksi ja Valvovan viranomaisen vaatimuksia noudattaen jokainen asiakas tunnistetaan Suomi.fi –palvelun avulla. Tämän jälkeen potilas onkin jo chat-keskustelussa lääkärin kanssa tai jättämässä soitto- tai reseptinuusintapyyntöä palveluumme. Tarjoamme kaikille asiakkaillemme hoitotakuun: Kartoitamme tilanteesi vastaanotolla — maksat vain, jos asiasi soveltuu etävastaanotolla hoidettavaksi. Palvelun käyttö maksetaan keskustelun päätteeksi kortilla tai verkkomaksupainikkeen avulla. 

Koemme, että on tärkeää rakentaa pitkäaikaisia hoitosuhteita laadukkaan ja turvallisen hoidon mahdollistamiseksi. Haluamme sitoutua potilaiden pitkäaikaiseen hoitoon ja teemme tämän mahdolliseksi jäsenyyden avulla. Jäsenille nimetään OmaTohtori, joka vastaa hoidon jatkuvuudesta. Jäsenille ei tule lisäkustannuksia vastaanottokäynneistä vaan ne kuuluvat jäsenyyden hintaan. Jäseniemme ei tarvitse jäädä pohtimaan huolensa kanssa pitäisikö lääkäriin ottaa yhteyttä.  

Julkisen terveydenhuollon kumppani 

Haluamme olla auttamassa kuntia potilaiden oikea-aikaisessa hoidossa, hoitojonojen lyhentämisessä ja kustannusten hillitsemisessäAjattelemme, että helppokäyttöiset etälääkäripalvelut tulisi olla osa jokaisen kunnan terveyspalveluja kiistattomien etujensa vuoksi. 

Pitkäaikaiset haasteet kunnallisessa palvelutuotannossa jatkuvat edelleen. Suomen laajojen maaseutukuntien pitkät etäisyydet vaikeuttavat hoitoon pääsyä samalla kun palveluita on keskitetty. Vastaanotoille voi olla vaikea saada aikoja. Ei-kiireellisissä asioissa hoitojonot voivat olla viikkojen pituisia ja päivystysajat menevät heti aamulla täyteen. Osaavaa ja sitoutunutta henkilöstöä on vaikeaa rekrytoida. Lisäksi koronavirusepidemia on aiheuttanut lisävaikeuksia palvelutuotannolle ja palveluiden käytölle. 

Etävastaanotot taklaavat näitä ongelmia tehokkaasti. Keskitetyn palvelutuotantomme avulla voimme tarjota palveluita joustavasti koko maanlaajuisesti. Voimme vastata joustavasti kysynnänvaihteluihin eikä myöskään terveyskeskuksen henkilöstön yllättävät poissaolot pääse kasvattamaan hoitojonoja. Palvelumme avulla paikan päällä työskentelevällä henkilöstöllä jää paremmin resursseja toimintoihin, joissa fyysinen läsnäolo ja tutkiminen ovat välttämättömiä. Kevyen kulurakenteemme ansiosta kykenemme tuottamaan lääkäripalvelut kuntaa edullisemmin. 

Kuntien asukkaille palvelujemme hyöty näkyy hoitoon pääsyn helpottumisena. Palvelumme avulla kuntalainen pääsee kotisohvalta käsin saman päivän aikana lääkärin hoitoonPalvelujen perässä ei tarvitse ajaa ympäri maakuntaa, jolloin säästetään aikaa, vaivaa ja rahaa. Julkisissa tiloissa vierailu on erityisesti riskiryhmäläisille aina riskialtista. Esimerkiksi päivystyksissä saatetaan jonottaa pitkiäkin aikoja ja tautien leviäminen on mahdollista. Tämä kyetään välttämään etälääkäripalvelullamme, johon soveltuu suurin osa yleislääkärikäynneistä. 

Pitkälle odotukselle hoitoon pääsyssä, ajomatkoille ja jonotukselle kiireisessä päivystyksessä on vaihtoehto. Palvelumme avulla potilas saa tarvitsemansa avun nopeasti paikkakunnasta riippumattaPalvelumme avulla terveyskeskus siirtyy suoraan nykyaikaan ja suuntaa katseen tulevaisuuteen, jossa potilas hoidetaan oikea-aikaisesti ja resursseja järkevästi käyttäen, parhaiten soveltuvan palvelukanavan kautta. Samalla kunta säästää kustannuksissa ja kuntalaisten palvelut paranevat. 

Toivotamme teidämukaan terveydenhuollon muutokseen ja tutustumaan palveluihimme Toivomme, että pysytte terveenä, mutta mikäli huolia kuitenkin ilmaantuu, niin ota meihin rohkeasti yhteyttä osoitteessa tohtorisi.fi.